Milyen is lesz ez a játék?

Rengeteg dolgot máris lehet tudni, a WWI-n tartott előadások része a D3-ról szól/szólt. Csinálok tehát egy listát. Rendszerbe nem igazán tudom szedni a dolgokat, tehát úgy ahogy jön. (Egy része hallható a gameplay-videók alatt, vagy fentvan a Diablo3.com-on.)

- Eddig két kasztot mutattak be - a witch doctort (az elnevezés a Warcraft világából származik) és a barbarian-t. Az Diablo II kiadásához hasonlóan kb. 5 karakterfajtát terveznek beletenni, de a többit nem hajlandók elárulni. Minden kasztból lehet női és férfi verziót választani, de ezek kizárólag kinézetben (és hangban) különböznek.
A barbár skilljei közt megmarad a Whirlwind, a Leap (csak ez sokkal használhatóbb ehogy elnézem) továbbá van egy "Ground Stomp" elnevezésű is.
A Witch Doctor betegségeket irányít és lényeket idéz. Egy kérdésre válaszolva elmondták, hogy nem a nekromanta helyett tették be ill. nem olyan fajta kaszt. Pedig a nekromanta átkokhoz nagyon hasonló képességei vannak (mass confuse, terrify). Zombifalat tud idézni. A zombik nem mozdulnak, hanem egy falban állnak és lekaszabolják a rákjuk rontó ellenséget.

 

- A potion rendszert átdolgozták. Nem lesznek potionok amiket másodpercenként iszogatni kell, és nem lehet majd akárhol életben maradni, ha az embernek tele az öve. Helyette a szörnyek piros golyókat dobnak, amikre ha rámegy a karakter, az egész party (legalábbis aki nincs túl messze) kap heal-t. Ez kicsit kiegyensúyozza azt, hogy egy tankoló barbárnak sokkal több heal potionra lenne szüksége mint egy hátul álló varázslónak, és arra bíztatja a játékosokat, hogy néha a túlélés érdekében kockáztassanak (a piros gömb eléréséért).

- A szörnyek a megszokott "rohanok és ütök" módszer helyett formációkban fognak állni, vagy mindenféle képességeket fognak használni.
Pl. Berserker - nagy sebzésű ütése van, de ha nem talál el, egy ideig sebezhető lesz.
Csontváz-pajzsosok és íjászok - a pajzs rengeteg sebzést elhárít, de a barbár le tudja róluk szedni azzal, hogy megüti a földet (kiejtik a kezükből). Miközben a pajzsosokkal törődik, az íjászok hátulról lőnek.

- A környezeten nagyon nagy hangsúly lesz a játékban. A karakter hat rá, le tudja rombolni, fel tudja használni az ellenség ellen (pl. a videóban a barbár rádönt egy falat egy csoport zombira), illetőleg vigyáznia kell vele, mert megsérülhet (mármint a karakter). Chestek továbbra is lesznek a játékban, és a D2-ben eléggé elhanyagolt, csapdát tartalmazó ládákon erősebbek lesznek.
Az egész világ véletlenszerűen lesz generálva, tele lesz questekkel, és bárhol belefuthat az ember egy véletlenszerűen odatett, programozott eseménybe (hogy ezek micsodák, nem igazán magyarázták el).
 

- A sztori kb 20 évvel a Diablo II vége után játszódik. A földkő elpusztult, és a gonosz újra felüti fejét Tristramban. Maga a játék az "új tristramban" kezdődik, mivel az eltelt időben újraalapították. Feltűnik Deckard Cain is, és az igéretek szerint még néhány ismerős arc lesz.
Nem akarják, hogy a történet olyan mellékes legyen mint pl. a WoW-ban, arra fókuszálnak, hogy sokkal jobbat csináljanak.

- Egy akció-rpg lesz, ami a Battle.net-en játszódik (ez remélem azt is jelenti, hogy nem lesz havidíj, de ezt nem lehet tudni). Az Battle.net-et a jól használhatóság és a közösségek támogatása irányában továbbfejlesztik. Ezeknek a fejlesztéseknek a nagy része már az SC2-vel is bemutatásra kerül. Az új Bnettel nagyon rá fognak menni a csalások kiszűrésére, hogy pontosan hogyan, azt nem mondták.
Egy újfajta versenyzési módot terveznek bevezetni (az elég gyenge ladder-rendszer helyett gondolom), de hogy mit azt nem árulták el. (Talán valamilyen wow-szerű pvp dolog).

- Széles csatákat terveznek, ahol az ember rengeteg szörnnyel kűzd egyszerre. Kevesebbet kell klikkelni, és több monc hal meg. Cél az, hogy a játékosoknak több skill-t kelljen használniuk (hammerdin ftw) illetve a skill váltás nem az F-gombokkal fog menni. A kezelőfelület is némileg megváltozik, megjelenik a WoW-ból ismert hotbar.
A játék maga rengeteg játékost elbírna egyszerre, de kisebb teameket terveznek (gondolom a játszhatóság érdekében), kb. 4-5 főseket, de erről még nincs végső döntés.

- Fejlesztik az Inventory-rendszert, és a kereskedést is sokkal könnyebbé és gyorsabbá akarják tenni.

- A tárgydobáláson nagyot változtatnak - ahelyett, hogy bárki felkapkodhatna bármit, mindenkinek csak egy saját drop-ot fog mutatni a játék, amit csak ő lát és csak ő tud felkapni. A tárgyakkal kapcsolatban rengeteg fejlesztés és új lehetőség lesz.

- Számíthatunk easter-eggekre a játékban, de azt, hogy itt is lenne egy Secret Cow Level, nem erősítették meg.

- A játék nem fog DX10-et használni. Azt tervezik, hogy minnél gyengébb gépek számára is futtatható legyen, de a végső gépigényről még nem döntöttek.

- A játék rendkívüli véletlenszerűsége miatt egyelőre nem terveznek modolhatóságot ill. pályaszerkesztőt.

Egyelőre ennyi, amiről a következő pár napban tervezek még írni:
- Különböző riportokat.
- Diablo III dizájn alapok előadás.
- Diablo III fejlesztői előadás.
stb stb stb...